Codziennie nowe ćwiczenia! › RozgrzewkaSprawność fizycznaTechnikaTaktykaGryTreningi bramkarskieStałe fragmenty gry
  • PolskiTrener.pl
  • ĆWICZENIE: Rozgrzewka – Podstawy fizjologi i zastosowanie praktyczne
14 czerwca 2024, 05:49
  • Panel użytkownika

    Nie masz jeszcze wykupionego abonamentu z dostępem do ćwiczeń treningowych. Wykup abonament

    Ćwiczenia

    Więcej ćwiczeń

    Partner główny

    Nasi partnerzy

    Codziennie nowe ćwiczenia

    Polecamy

    LEGENDA DO ĆWICZEŃ

  • ĆWICZENIE: Rozgrzewka – Podstawy fizjologi i zastosowanie praktyczne

    untitledMamy przyjemność polecić oraz poinformować o  ukazaniu się nowej publikacji  prof. dr hab. Jana Chmury “Rozgrzewka – Podstawy fizjologi i zastosowanie praktyczne”. Jan Chmura– jest fizjologiem, trenerem, wykładowcą, kierownikiem Katedry Motoryczności Sportowca AWF we Wrocławiu. Do fizjologii wysiłku fizycznego wprowadził nowe pojęcie „ próg psychomotoryczny zmęczenia”. W publikacji czytelnik znajdzie najnowsze rozwiązania stosowane we współczesnej rozgrzewce i jej wpływ na wysiłek meczowy i treningowy. Publikacja jest adresowana do trenerów i instruktorów  oraz studentów kierunków wychowania fizycznego, sportu, fizjoterapii . Z pewnością zainteresuje także lekarzy medycyny sportowej oraz osoby zajmujące się kontrolą obciążeń fizycznych i sterowaniem treningu. Więcej informacji o książce prezentujemy w rozwinięciu.

    ROZGRZEWKA


    Rozgrzewka – Podstawy fizjologiczne i zastosowanie praktyczne

    Autor: Jan Chmura

    Wydawnictwo Lekarskie PZWL Warszawa 2014

    Wyd. I,  s. 280, opr. miękka, B5, cena 99 zł

    Książka dostępna na www.pzwl.pl

    Ksiazka

      W publikacji czytelnik znajdzie najnowsze rozwiązania stosowane we współczesnej rozgrzewce i jej wpływ na wysiłek meczowy i treningowy. Uzyska także odpowiedzi na wiele kluczowych pytań, między innymi:

    ·         – jak osiągnąć próg psychomotoryczny zmęczenia,

    ·         – czy należy stosować ćwiczenia rozciągania statycznego w rozgrzewce przed meczem i treningiem,

    ·         – jak zapobiegać obniżeniu temperatury wewnątrzmięśniowej i pobudzenia ośrodkowego układu nerwowego po zakończeniu rozgrzewki, po rozegraniu pierwszej połowy meczu, także u zawodników rezerwowych,

    ·         – jak często i w jakich ilościach nawadniać organizm w rozgrzewce przedmeczowej,

    ·        –  dlaczego należy stosować indywidualizację obciążeń fizycznych w rozgrzewce,

    ·         – jak przełamywać barierę zmęczenia w mózgu podczas treningu.

    untitled